Eğitim-İş Manisa 1 No'lu Şube Başkanı Lale Kale, basın mensuplarıyla bir araya geldiği toplantıda Manisa'da okul idarecilerine re'sen orman nöbeti görevi verilmesine ilişkin konuştu. Uygulamanın eğitim çalışanlarının görev tanımı dışında olduğunu belirten Kale, görevlendirmelerin angarya niteliği taşıdığını savundu.

Kale, okul yöneticilerinin sabah 08.00-20.00 ya da akşam 20.00-sabah 08.00 saatleri arasında 12 saat boyunca ormanlık alanlarda devriye gezmek, yangınları takip etmek ve olası durumlarda müdahalede bulunmak üzere görevlendirildiğini ifade etti.
"Biz ormancı mıyız?"
Uygulamaya tepki gösteren Kale, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
"Soruyoruz; biz ormancı mıyız? Jandarma mıyız? Orman Genel Müdürlüğü personeli miyiz? İtfaiye miyiz?
Eğitim emekçilerinin görevi eğitim ve öğretim hizmetlerini yürütmektir. Orman yangınlarıyla mücadele son derece önemli bir kamu görevidir ancak bu görevin sorumluluğu ve uzmanlığı farklı kurumlara aittir. Üstelik görevlendirilen idarecilere ek ücret verilmemekte, yolluk ödenmemekte, yemek desteği sağlanmamakta ve can güvenliklerini sağlayacak herhangi bir tedbir alınmamaktadır. Sadece bir araç verilmektedir. Bu re’sen görevler Haziran ayında okul sonu iş ve işlemlerin en yoğun dönemde başlatılmıştır. Bu da okul işlemlerinin aksamasına sebep olmaktadır."
"Görevden kaçmıyoruz"
Eğitim emekçilerinin olağanüstü durumlarda her zaman fedakarlık yaptığını belirten Kale, 6 Şubat depremlerini hatırlatarak eğitim çalışanlarının gönüllü olarak sahada görev aldığını söyledi.
Ancak olağanüstü bir durum bulunmadığı halde eğitim çalışanlarına görev tanımlarında yer almayan sorumluluklar yüklenmesini kabul etmediklerini ifade eden Kale, bunun angarya niteliğinde olduğunu savundu.
Sendikadan eylem kararı
Eğitim-İş olarak söz konusu görevlendirmeye karşı sendikal eylem kararı aldıklarını açıklayan Kale, üyelerine bu görevlendirmeleri yerine getirmemeleri yönünde çağrıda bulunduklarını bildirdi.
Kale, açıklamasını şu sözlerle tamamladı:
"Eğitim emekçileri öğretmendir, eğitim yöneticisidir. Eğitim emekçileri yangın söndürme ekipleri, ormancılar veya kolluk kuvvetleri değildir. Her kurum kendi asli görevini yapmalı, eğitim çalışanları da eğitim hizmeti üretmeye devam etmelidir. Eğitim-İş olarak üyelerimizin haklarını ve mesleki itibarını korumak için mücadelemizi sürdüreceğiz."




