Manisa Valisi Vahdettin Özkan başkanlığında gerçekleştirilen İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısı'nda, kamu güvenliği, can güvenliği ve sahipsiz hayvanların refahına yönelik yürütülen çalışmalar değerlendirildi.
5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında düzenlenen toplantı, Şehzadeler Kaymakamlığı Toplantı Salonu'nda gerçekleştirildi. Toplantıya ilçe belediye başkanları, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, meslek odaları ile sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Toplantıda ilk olarak il genelinde yapımı devam eden doğal yaşam alanları ve hayvan bakımevlerinde gelinen son durum ele alındı. Yapılan değerlendirmelerde Manisa genelinde 16 doğal yaşam alanının hizmet verdiği, 4 doğal yaşam alanında ikinci etap çalışmalarının sürdüğü ve 15 hayvan bakımevinin faaliyet gösterdiği bildirildi.
11 binin üzerinde hayvan kısırlaştırıldı
Kurulda, 1 Ocak 2025 ile 22 Haziran 2026 tarihleri arasında yürütülen çalışmaların sonuçları da paylaşıldı. Buna göre il genelinde 11 bin 152 sahipsiz hayvan kısırlaştırılırken, 9 bin 522 hayvan aşılandı, 2 bin 174 hayvan ise sahiplendirildi.
Toplantıda ayrıca belediyelerin 2025 yılında 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında ayırdığı ve kullandığı bütçelerin mevzuata uygunluğu hakkında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından kurul üyelerine bilgi verildi.
Kırsal mahallelerde sahipli köpeklerin kontrolsüz üremesini önlemeye yönelik kısırlaştırma, kimliklendirme ve kayıt altına alma çalışmalarında gelinen aşama da değerlendirildi.